Saturday, September 11, 2010

perjalanan

hey hey...hari raya..merupakan hari yang ditunggu-tunggu selepas sebulan menjalani ibadah puasa yang dituntut agama....setiap orang mesti ada pengalaman sewaktu hari raya...ada yang suka..tak lupa yang berduka..mungkin itu ujian yang diberi oleh Allah kepada umat nya...dunia ini umpama gelanggang sebelum di adili di akhirat...begitu juga aku yang punya pengalaman sewaktu hari raya...
8sept2010
selepas pulang dari kelantan pada 7sept2010..aku terus bergerak ke kedah dgn pak ngah naik van..ibu gerak lambat naik jeep...dia tunggu duit masuk..tapi malangnya duit xde..so dengan perasaan sedih bergeraklah ibu dgn menaiki jeep nya...kiteorg jalan punya jalan...kejar waktu berbuka..ingat nk berbuka kat kampung..tapi x sempat sbb jam...n then kiteorg berhenti kat sungai dua..beli roti berbuka..tunggu ibu kat perhentian seterusnya...tunggu punya tunggu..ibu sampai..pastu aku naik ngan ibu...aku dan ibu bergerak dulu...xsampai 1kilometer dari perhentian tu...kereta rosak...xsilap aku rosak pasal gear..apa benda tah tercabut...kereta berpusing atas highway tu..naseb baik ibu pandai buat drift...kena divider siket je...kereta aku berpusing masuk ke lane memotong....tapi pandang berlawanan...aku pon keluar selamat kan kamera lari ke tepi jalan...nasib baik pakngah dekat je...plus pon ade...teros berhenti kan kereta..teros jam...aku mintak maaf kepada semua laa kerana menyusahkan...pastu gerak naik van sambung perjalanan...sampai2..lepak je..
9sept2010
sahur...tido...bangon..lepak2...memasak...berbuka...main mercun...lepak....tido...itu je...fuhh!!!bosan giler...
10sept2010...
bangon...solat...makan...mintak maaf...tgk tv...lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak lepak...pergi umah tok cik...balik..lepak lepak lepak...main mercun main mercun main mercun main mercun...pergi penang..tangkap gambar..lepak umah nenek sedara...tido umah nenek sedara...bosan nya..
11sept2010
bangon...terus berangkat..kat atas jambatan penang jam...terbakar ape tah...gempak siot...ramai awek...ah haa...phewwitt....sampai2..mandi...g umah tok cik agi...pastu umah tok jang...kemas2...balik naik tren..gempak gile
12sept2010
KL sentral..makan mcD..turun kuang..sampai..update blog

fuhh!!

No comments:

Post a Comment