Friday, May 6, 2011

pertemuan dan perpisahan

Bila kau datang , Kau bawa persahabatan . Kau tunjuk kasih sayang . Aku beri penghormatan . Bila kau pulang , belum sempat aku ucap selamat tinggal . Kau pergi tanpa rela hatiku . Lama kelamaan , aku redha . Semua pertemuan dan perpisahan adalah adat biasa . Hilang dimata tapi dihati tidak lupa . Sentiasa mengingati pertama kali kita bertemu . Kau bawa aku bersama writer berjalan-jalan . Pada pandangan aku , kau suka sama writer . Ternyata , jangkaan aku betul . Pada masa yang sama , hatiku mula terdetik untuk mula rasa suka kepada kau . Separuh jalan , aku mula terfikir , apakah dia akan membalas cinta aku ? Untuk tidak mengharap . Aku tinggalkan cinta aku dan membawa harapan kita jadi kawan . Aku menjadi rapat dan sering berkomunikasi dalam telefon bimbit . Perasaan aku berkata " mengapakah si dia terlalu mengambil berat ? " , " tapi mengapakah dia sanggup menunggu writer ? " . Inilah hidup , bukan semua percintaan dibalas dengan kasih sayang . Kau masih dengan angan-angan . Aku masih dengan cita-cita . Aku redha , redha ,redha . :)

No comments:

Post a Comment